Joyce is slecht in het bijhouden van reisverhaaltjes :)

24 juli 2017 - Marburg, Duitsland

Hallo Lieben,

Meer dan 2,5 maand geleden schreef ik mijn laatste verhaaltje, waardoor ik volgens mij wel mag stellen dat dit niet zo mijn ding is. In deze 2,5 maand heb ik gelukkig nog genoeg bezoek gehad, waardoor ik thuis niet heb hoeven missen. Mijn opa en oma (ja ja, actief genoeg om alle heuveltjes hier te beklimmen), Amber en Rik en mijn nicht Ellen zijn allemaal nog langs geweest voor weekendjes, wat zooo lief is! :)

Omdat de school begonnen was, ben ik alleen nog in de weekenden in de gelegenheid geweest steden te bezoeken. Iris en ik zijn vooral met ons semesterticket weggeweest. Dit wil zeggen dat we gratis naar steden in Hessen en eerste stoppen van andere Bundesländer gereisd zijn. Zo zijn we naar Frankfurt, Kassel en Mannheim geweest. Ook hebben we deelgenomen aan een georganiseerde trip naar Rüdesheim. Vooral de Wasserspiele in Kassel en de stoeltjesliften in Rüdesheim vond ik echt leuk!

Afgelopen donderdag heb ik de laatste toets gehad! Ik heb 21 ect's binnen en ik heb er 20 nodig. Dit wil zeggen, dat ik kan zeggen, dat ik de studie hier in principe goed afgesloten heb! Ik krijg nog van 2 vakken punten binnen, waardoor ik misschien uiteindelijk op 31 ect's kom.

De maanden in Marburg waren de beste maanden van mijn leven. Het is alleen zo erg afscheid van iedereen te moeten nemen. IK HAAT DAT en ben er niet goed in! Henni, een Fins vriendinnetje van me, is bijvoorbeeld midden mei al weg gegaan en ook van anderen heb ik in de laatste week al afscheid moeten nemen. :( Wel heb ik met een aantal vrienden afgesproken, dat ik de verschillende landen nog zal bezoeken, waardoor ik ze toch nog zie en mezelf bezighoud. (Finland, Rusland, USA)

Zelf neem ik 29 juli afscheid van dit mooie stadje, wat veeeeeeel te snel is! Ik zie een verblijf in het buitenland echt als iets positiefs en zal het iedereen aanraden. Deze week zal ik me dan ook vooral bezighouden met afscheid nemen, regelen en koffers pakken. Dit is dan ook mijn laatste blog! Trouwe lezers, bedankt voor het lezen! Ik ga iedereen hier heel erg missen, maar ga jullie allemaal gelukkig wel weer zien!

Tot snel en veel liefs!

Joyce