leuk huis, leuke mensen, leuke stad!

13 maart 2017 - Marburg, Duitsland

Hello guys,

Oké. Ik ben dus nu zeg maar sinds een uurtje alleen in mijn kamer en ik verveel me nu al een beetje. Amber, ik mis het even, dat je me altijd verveelt haha! Het is ZOO stil. Verder was het echt super tot nu en ik hoop dat het zo leuk blijft. Zoveel leuke mensen en het leuke is dat iedereen andere tradities heeft, doordat iedereen uit een ander land komt. Elke dag is er ook wel iemand die wat op Facebook post om te doen en ik ben dan ook, de keren dat ik kon, meegegaan. Zo gaan we bijvoorbeeld wat drinken of uiteten. Anderen komen gewoon langs om samen te koken of tv te kijken. Het is zo gek, dat ik me gewoon een keer nergens om stress zoals in Nederland :P

De week vakantie zit er nu op en ik heb deze vakantie top besteed: ik ben samen met Iris naar Winterberg gegaan, waar ik een dag op ski's gestaan heb. Het was weer even wennen, na een lange tijd niet geskied te hebben, maar het was echt TOP!!

Verder heb ik jullie ook nog niet over mijn kamer verteld. Mijn kamer is zo'n 30-45 minuten met de bus van het centrum van Marburg af. Tegenover de rest is dit wel ver, maar tegenover dat wat ik gewend ben in Nederland, is het niets! De kamer zelf is best groot, vind ik! Ik heb het ook helemaal naar mijn stijl ingericht met al mijn spullen, zodat ik me er wel thuis voel. Anderen, die komen, zijn vaak ook jaloers op de hoeveelheid spullen dat ik in mijn kamer heb, omdat zij alleen een koffer mee konden nemen. Is het wonen in Nederland toch ergens goed voor! :) Ik heb nog lang niet iedereen van de verdieping leren kennen, maar de mensen die ik gezien heb waren erg aardig. Ik ben gisteren ook met een aantal van hen uit gaan eten.

Vandaag is de presession course begonnen. Deze cursus vindt dagelijks plaats van 09.15 uur tot 12.45 uur, wat wil zeggen dat ik alle middagen vrij ben de komende maand!! Jippie. Ik ben wel blij dat de cursus begonnen is, omdat ik tijdens de introductieweek eigenlijk alleen m'n Engels verbeterd heb in plaats van mijn Duits.

Na de cursus, zullen we weer een week vakantie tegemoet gaan. Ook deze vakantie zal ik goed besteden. Ik zal terug naar huis komen voor een aantal daagjes!

Hoop jullie genoeg geïnformeerd te hebben!

Heel veel liefs, kusjes en knuffels van Joyce

1. Jose jonkers:
    13 maart 2017
    Nou joyce hoop dat je je thuis gaat voelen .Het lijkt me super .Heel veel succes met de studie ..toi toi toi
  2. Frank:
    13 maart 2017
    Hey Joyce, super hoor. Veel plezier en succes met de studie. Groetjes
  3. Iris:
    14 maart 2017
    Lovely pics :) (dat betekend schöne Fotos in het Duits )
  4. Kaat:
    15 maart 2017
    Nou Joyce, zo te lezen heb je het enorm naar je zin. Geweldig toch. Zoals je schrijft lijkt het wel een vakantie, haha. Geniet hier van, geweldig toch. Xx