Het 'normale' leven is begonnen

2 mei 2017 - Marburg, Duitsland

Lieve iedereen,

Het is heel lang geleden sinds ik voor de laatste keer wat geplaatst heb en dat spijt me. Het schoot er elke keer wat bij in en de tijd gaat zo snel hier! Nu is er gelukkig wel des te meer te vertellen.

Te beginnen bij 3 weken terug alweer, toen ik de presession course gehaald heb. Het was misschien niet heel moeilijk deze te halen, maar het was wel leuk om anderen te ontmoeten, te zien hoe er les gegeven werd en de eerste 6 ects van de 25 al binnen te hebben voor het semester ook maar begonnen was :) :).

Na deze cursus ben ik op dinsdag 11 april terug naar Nederland gegaan met mijn privéchauffeurtje Iris. Die woensdag ben ik met Amber meegegaan naar haar herkansing van haar praktijktoets. Ik kreeg een casus en moest doen alsof er wat met me aan de hand was. Best wel spannend... Amber heeft goed haar best gedaan om mijn hechtingen te verwijderen en heeft deze toets dan ook gelukkig gehaald!! Ook ben ik deze dag naar de verjaardag van mijn oma geweest. De rest van de week thuis heb ik ook niet stilgezeten. Ik ben 3 keer gaan tennissen, ben uiteten gegaan, heb een ronde gewandeld met het gezin, ben naar de stad geweest en heb m'n lieve familie bezocht.

Op maandag 17 april was het voor mij weer tijd om naar 'huis' te gaan. Ik zeg dit, omdat Marburg mijn nieuwe thuis is. Ik voel me hier goed! Ik miste mijn familie, en vooral ook mijn hondje Lobke erg veel. Ik weet namelijk nooit of ze er nog zal zijn de eerstvolgende keer dat ik terugkom. Gelukkig duurde dit gemis maar kort, omdat ik het meteen alweer druk had. Het semester begon namelijk in die week. Ik heb deze eerste week 8 vakken bezocht, waarbij ik er alsnog 2 heb laten vallen, omdat ik er helemaal niets van snapte en me echt dom voelde ;o. En zo voel ik me niet graag! Ik volg nu de volgende vakken: 'Grammatik und Fremdsprachenunterricht' op maandag, 'Syntax im Sprachvergleich' (DE LERAAR KOMT UIT NEDERLAND) en 'mündliche und schriftliche Fehlerkorrektur' op woensdag, 'Fertigkeit Sprechen' op donderdag en 'Aussprache' en 'Texte lesen und sprechen' op vrijdag.  Zoals jullie zien ben ik op dinsdag vrij en heb ik voor de rest ook niet veel les, gezien de lessen maar anderhalf uur duren. Om deze reden heb ik besloten hier 5 sporten in de week te doen. Het is namelijk heel erg goedkoop sporten te volgen bij de universiteit. Op maandag speel ik nu tafeltennis, op dinsdag ga ik naar zumba en aansluitend naar de fitness, op donderdag speel ik tennis en op zondag ga ik zwemmen. De sportlessen vinden vaak ook vroeg op de avond plaats, zodat ik altijd nog naar feestjes kan of met anderen af kan spreken. Wat ik heel grappig vond, is dat mijn tennistrainer ook bij me in de klas zit op maandag. Het kan dus goed zijn, dat ik met hem mijn onderzoek moet gaan doen hahaha.

De eerste week van het semester was best vreemd en rot, omdat ik elke keer weer precies uit moest zoeken waar ik moest zijn en zoals jullie mij kennen, me daar veel zorgen over maakte. Gelukkig zijn we nu alweer twee weken verder en weet ik nu precies hoe het eruitziet. Het enige lastige is het tijdstip van eten. Omdat Iris en ik op andere tijden sporten en les hebben, is er geen tijd doordeweeks om met haar te koken. Iris is een goede kokkin en ik ben dat alles behalve. Alles wat met haar wel lukt om te koken, mislukt alleen, wat wil zeggen dat ik niet vaak heel goed eten heb. Oepsss. Gelukkig heeft Iris me beloofd me af en toe haar lekkere, zelfgemaakte tomatensoep mee te geven, zodat dat in ieder geval wel goed smaakt!

Verder zijn er maar liefst 4 Nederlanders meer bijgekomen begin april. Woensdag ga ik met een van hen gezellig koken! :)

Wat betreft reizen kan ik ook veel steden aan mijn lijstje toevoegen. Ik heb nu in mijn tijd hier meerdere steden bezocht. Zo ben ik naar Mainz (23 maart), Heidelberg (25 maart), Leipzig (31 maart en 1 april), Dresden (1 & 2 april), Hamburg (28 & 29 april), Bremen (30 april & 1 mei) en 3 uurtjes in Hannover (1 mei) geweest. Het reizen deden we in groepjes van 4 tot 6 personen met Flixbus. Waar ik nu verder nog heen wil, zijn meer dagtripjes waarbij ik steden als Gießen, Kassel en Frankfurt bv wil bezoeken.

Mijn verjaardag vond dus plaats in Leipzig, waarbij Iris een lekkere cake voor me gebakken had! :) Ik heb het echter al op 30 maart hier gevierd in een kroegje. Ik ben hierbij erg verwend. Ik heb een notitieboekje gekregen, waarin iedereen wat geschreven had in zijn/haar eigen taal of in het Duits of Engels. Zo lief!

Dit is wel een hele lange blog geworden en ik heb er respect voor als jullie alles gelezen hebben! Rest mij alleen nog snel te zeggen, dat ik heel blij ben, dat we hebben kunnen regelen dat mijn opa & oma op bezoek komen van 25 t/m 28 mei en dat ik mijn best ga doen om de vakken hier te halen, terwijl ik daarbij ook nog plezier heb natuurlijk!

HEEEEEEEEEEL VEEL LIEFS VAN MIJ EN TOT SNEL ALWEER X

1. Kaat:
    6 mei 2017
    Wat leuk te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Volgens mij kom je tijd tekort .
    En dat is een goed teken. Geniet er van!
    Lieve grtjes
  2. Iris:
    29 mei 2017
    Goed bezig Joyce!
  3. Iris:
    29 mei 2017
    Op een of andere manier is mijn reactie niet geplaatst.. Felicitaties aan Amber! En wat goed dat je zoveel aan het sporten bent. Daar kan ik een voorbeeld aan nemen. Ik heb namelijk mijn fiets meegenomen die de laatste weken vakantie houdt in de lokale schuur bij mijn gebouw. Veel plezier nog en vooral: geniet!